Opłaty lotniskowe pobiera się za wykonywanie usług związanych z obsługą operacji startu, lądowania i postoju statków powietrznych oraz udostępnianiem pasażerom dworca lotniczego wraz z jego infrastrukturą techniczną w Porcie Lotniczym LUBLIN.
Opłaty lotniskowe pobierane są niezależnie od opłat nawigacyjnych oraz opłat z tytułu obsługi naziemnej.
Stosowane kategorie opłat lotniskowych:
- Opłaty za lądowanie,
- Opłaty pasażerskie,
- Opłaty postojowe,
- Opłaty towarowe,
- Opłaty dodatkowe.
Skorzystanie z usług lotniskowych świadczonych przez Port Lotniczy LUBLIN jest jednoznaczne z akceptacją przez usługobiorcę wszystkich warunków przedstawionych w cenniku opłat.
Cennik bazowy:
- Opłata za lądowanie statku powietrznego – 36 PLN za każdą rozpoczętą tonę jego masy startowej (MTOW).
- Opłaty pasażerskie:
- zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów i bagażu – 1 PLN;
- udostępnienie pasażerom dworca lotniczego wraz z jego infrastrukturą techniczną: 33 PLN.
- Opłata postojowa – 15 PLN za każdą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego i każde rozpoczęte 24 godziny postoju.
- Opłata towarowa – 0,15 PLN za każdy kilogram odprawionego ładunku.
Za świadczenie usług dodatkowych pobierane są następujące opłaty:
- Dodatkowa ochrona statku powietrznego – naliczana od każdego zaangażowanego wartownika (SOL) i każdą rozpoczętą godzinę zapewnienia ochrony: 100 PLN.
- Usunięcie rozlewisk i innych zanieczyszczeń powstałych przy obsłudze lub wykonywaniu operacji lotniczych statku powietrznego jest uzależniona od rodzaju zanieczyszczenia:
- Usunięcie paliw i innych płynów: 1,000 PLN za usługę;
- Usunięcie innych zanieczyszczeń: 650 PLN za usługę;
- Zapewnienie ochrony pożarowej z tytułu zapewnienia asysty przez jednostkę LSRG podczas wykonywania czynności tankowania statku powietrznego lub innych czynności wymagających asysty, zgłoszonych przez kapitana statku powietrznego: 100 PLN/usługę.
Zachęcamy do zapoznania z naszym katalogiem opłat, a w szczególności z oferowanym systemem zniżek i ulg gwarantujących utrzymanie zasady równego traktowania i niedyskryminacji w odniesieniu do każdego usługobiorcy.