
Założenie spółki Port Lotniczy Lublin.
Udzielenie promesy przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego „ zezwolenia na założenie lotniska cywilnego, użytku publicznego Lublin-Świdnik dla samolotów, o kodzie referencyjnym 4D".
Spółka Port Lotniczy Lublin SA kupuje pierwszą nieruchomość pod budowę regionalnego lotniska cywilnego w gminie Wólka.
Wykonanie przez brytyjską firmę Airport Strategy and Marketing (ASM) Wstępnego Studium Wykonalności Potencjału Rynku.
Ogłoszenie konkursu na wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej planowanego portu lotniczego.
Komisja Europejska wyraziła zgodę na przeznaczenie 296,6 mln zł ze środków publicznych na budowę lotniska Lublin-Świdnik. Oprócz unijnych środków na rozwój regionalny na budowę lotniska Lublin-Świdnik mają być przekazane środki z budżetu państwa i funduszy samorządów.
Rozstrzygnięcie konkursu architektonicznego. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił swoją decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Zadecydowano, że port Lotniczy zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult. Polconsult zaprojektuje płytę lotniska i pas startowy. Nad stroną architektoniczną przedsięwzięcia będzie czuwać warszawska pracownia ARE.
Rozpoczęcie wyburzania zabudowań na terenie przyszłego cywilnego portu lotniczego.>
Rozbiórka pierwszych budynków.
Do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra, zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, natomiast na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe.
Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wnosi do spółki Port Lotniczy Lublin SA.
Zostaje ogłoszony przetarg na budowę lotniska.
Odsłonięcie kwatery wojennej powstałej w wyniku przeniesienia cmentarza wojennego z terenu inwestycji.
Rozminowanie terenu, otrzymanie certyfikatu sprawdzenia i oczyszczenia terenu.
Decyzja środowiskowa. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska podpisał decyzję podtrzymującą decyzję środowiskową wydaną przez RDOŚ w Lublinie - Decyzja ustalająca środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia pn. „Rozbudowa Regionalnego Portu Lotniczego: Port Lotniczy Lublin SA (Świdnik)".
Wojewoda Lubelski Genowefa Tokarska podpisała „Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego", zawierającą w sobie - na podstawie specustawy lotniskowej - 3 elementy: pozwolenie na budowę, zatwierdzenie podziałów geodezyjnych oraz przejęcie nieruchomości, których nie udało się skupić. Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa, potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie 4 pierwszych przetargów na budowę. Decyzja środowiskowa pozwoliła tym samym na rozpoczęcie pełnych prac budowlanych w październiku 2010 roku.
Uroczystość podpisania aktu erekcyjnego i poświęcenia placu budowy lotniska stanowiła oficjalne rozpoczęcie budowy Portu Lotniczego Lublin.
Zakończenie wycinki drzew na obszarze ponad 100 ha i rozpoczęcie karpowania.
Podpisanie umowy na wykonanie płyty postojowej.
Podpisanie umowy z PAŻP na instalację radiolatarni DVOR.
Podpisanie umowy z wykonawcą oświetlenia oraz odwodnienia.
Ukończenie budowy 4-hektarowej płyty postojowej samolotów oraz rozpoczęcie budowy terminala, budynku lotniskowej straży pożarnej oraz budynku technicznego.
Otrzymanie zezwolenia na założenie lotniska cywilnego użytku publicznego kodu 4D.
Uroczystość zawieszenia wiechy na budynku terminala.
Podpisanie umowy z linią lotniczą WizzAir.
Podpisanie umowy z linią lotniczą Ryanair.
Otrzymanie pozwolenia na użytkowanie obiektów budowlanych Portu Lotniczego Lublin.
Dokonanie odbiorów budowlanych budynków: terminala, LSP oraz BTG, płyty postojowej samolotów, drogi startowej oraz dróg kołowania.
W Porcie Lotniczym Lublin wylądował pierwszy samolot Airbus A319 Lufthansy do Frankfurtu. Trasa Lublin-Frankfurt będzie obsługiwana 2 razy w tygodniu – w czwartki i niedziele.
Linie WizzAir uruchomiły połączenie lotnicze pomiędzy Sztokholmem Skavsta a Lublinem. Loty z Lublina do Sztokholmu będą realizowane dwa razy w tygodniu - we wtorki i soboty.
Port Lotniczy Lublin obsłużył półmilionowego pasażera. Była nią Pani Elżbieta Słonina, która przyleciała z Londynu (Luton) na pokładzie samolotu linii lotniczych Wizz Air.
Panią Elżbietę przywitali przedstawiciele Portu Lotniczego Lublin oraz linii lotniczych Wizz Air. Pasażerka otrzymała od Wizz Air voucher na zakup biletów o wartości 500 zł oraz komplet walizek od Portu Lotniczego Lublin.
14 wrzesień - w Porcie Lotniczym Lublin oficjalnie została otwarta baza operacyjna Wizz Air. Od dziś samolot Airbus A320 węgierskich linii lotniczych będzie stacjonował w Lublinie. Dzięki temu na mapie połączeń lubelskiego lotniska pojawią się kolejne destynacje: Doncaster Sheffield, Bruksela (Charleroi) oraz Glasgow.
24 wrzesień - Port Lotniczy Lublin oficjalnie ogłosił rozpoczęcie współpracy z włoską firmą Xpress Handling. Dzięki temu na terenie lotniska powstanie m.in. budynek zaplecza obsługi naziemnej lotniska, a w przyszłości magazyn czasowego składowania towarów. Inwestycja znacznie usprawni obsługę przesyłek, które już teraz są odprawiane w porcie. Pozwoli to również na zwiększenie ruchu towarowego. Xpress Handling jest agentem obsługi i operatorem dwunastu terminali towarowych na terenie Włoch oraz na Malcie i w Albanii. Inwestycja w Lublinie będzie piętnastym oddziałem tej firmy.
Ponowne uruchomienie przez Ryanair lotów z Lublina do Dublina. Samoloty na tej trasie będą operować dwa razy w tygodniu, w środy i niedziele.